söndag 9 maj 2010

Utvärdering av veckoplaneringen v.18

Måndag: Vila

Tisdag: Paddocken. Volter i trav och galopp. Eventuellt även lite utan stigbyglar. Övergångar.
Onsdag: Paddocken. Volter och åttor.
Torsdag: Rida ut med Ella och Philip, Klingers-Axell-Kapellet.
Fredag: Intagen klätterbacken.
Lördag: 5 km spåret - Axell
Söndag: Leta upp ny väg, mot Intagen.

Veckans mål: Få bättre balans i galoppen.



Så gick det: Måndag, tisdag, onsdag och torsdag gick helt planenligt. Mangon var jätteduktig hela tiden, och väldigt härlig att rida. Han går så himla bra just nu!

På fredagen blåste det väldigt mycket och Mangon kändes lite trött, så det blev en ganska lugn tur på vägarna istället. Lördagen gick planenligt, och lillkillen var fantastiskt duktig! Min fina lilla häst.

Idag (söndag) var jag verkligen sjukt trött, så Mangon fick vila han också. Men det är jättefint väder nu, så han får gå ute länge och käka mumsigt gräs istället!

Hur gick det med veckans mål då? Kanon om jag får säga det själv! För första gången hittade jag verkligen balansen i hälarna, och så länge han fattade galopp utan massa bråk klarade jag också att hålla dem väldigt bra. Dock skulle vi behöva arbeta mer på just galoppfattningarna, så det får bli nästa vecka!

Kramar
Hanna och Mango

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar