lördag 1 maj 2010

10.05.01 - Mango



Typ: Uteritt, konditionsträning
Tid: 90 minuter.
Övning: Letade upp en ny runda. Arbetade mycket med att försöka lugna ner honom när han stressade upp sig.
Mål/styfte med ridpasset: Förbättra konditionen och komma på hur jag kan lugna ner honom.
Vad gick bra: Bitvis fin bjudning. Han har även slutat frysa fast i all evighet, utan rör sig framåt nu i alla fall. Dessutom har han slutat att gnägga, och får inte hemlängtan även om han har varit ute i en timme. Det börjar märkas att han tycker det är roligt att bli riden! Han reagerade heller inget alls på bilar idag!
Varför gick det bra: Jag har tänkt väldigt mycket framåt och jobbat med bjudningen. Försökte få honom att gå förbi, om än lite tittigt, istället för att stanna. Och det funkade! Jag ska också fortsätta att tänka på att berömma honom mycket, så han blir mer motiverad.
Detta kan förbättras: Fortsätta träna på att få lite tempo i gångarterna, samt att gå förbi "farliga" saker.
Hur jag ska förbättra det: Tänka mycket framåt!
Nästa ridpass: Travvägarna och Axells.

1 kommentar:

  1. ja det känns väldigt surt!
    den ska besiktigas någon gång i veckan och om den går igenom så antar jag att det antingen blir till helgen eller nästa vecka :)

    SvaraRadera