torsdag 6 maj 2010

10.05.05 - Ronja



Typ: Uteritt
Tid: 25 minuter
Övning: Skritt, trav och galopp till Klingers och vägen.
Mål/styfte med ridpasset: Träna på att rida Ronja, samt passa på att jobba med min sits i galoppen.
Vad gick bra: Balansen, kontrollen över hästen.
Varför gick det bra: I slutet av passet fick jag ner hälarna riktigt bra, och hittade för första gången verkligen balansen i det. Jag hade även väldigt bra kontroll på henne när hon blev stirrig, troligtvis eftersom hon gjorde ungefär samma saker som Mangon brukar ta till. Och de kan jag ju redan!
Detta kan förbättras: Balansen i traven. Mango travar väldigt jämt och mjukt, Ronja har ett helt fantastiskt steg!
Hur jag ska förbättra det: Testa att rida henne i Mangos sadel, som man inte sjunker igenom. Ella älskar Ronjas sadel, jag tycker bara den är nedsutten.
Nästa ridpass: Prova på att jobba henne lite i paddocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar