måndag 3 maj 2010

Söndag


Nu sitter jag här och skriver mitt i natten igen. Råkade dock vakna halv fyra på eftermiddagen idag, så man får väll säga att jag gjort en smärre vändning på dygnet...

Inspirerad av Tobbe Larsson i Ponnyakutens ordningssinne har jag storstädat stallet idag. Det blev kanonfint. Nu ska jag bara slänga ut en låda, tömma en garderob, ta in ett nytt skåp och köpa täckeshängare. Så lite jobb är det allt kvar. Kanske lägger upp ett inlägg sen med vad jag vill ha. ;)

Mango har varit kanonfin idag! Snäll och väldigt sammarbetsvillig, och glad att bli riden. Han börjar få en riktigt fin bjudning nu. Han frös fast i marken en gång ute i skogen, men gick sedan förbi några skällande hundar utan att blinka. Ascool var han!

Vi jobbade en del med galoppen idag, och det gick väll sådär. Jag hade velat samla ihop honom lite och få rundare galoppsprång, istället för att han bara flyter iväg som han gör nu. Men försöker man samla honom nu tappar han bara farten och saktar av. Tänkte jobba honom i paddocken på volter på tisdag och se om det går bättre då.

Nu ska jag sova. Godnatt!

1 kommentar: