torsdag 29 april 2010

Torsdag

Idag har det varit en bra dag. Jag slutade vid elva, så sedan passade jag på att jobba i några pengar för att få ihop till lite ridlektioner, haha.

När jag kom hem tog jag in hästarna, och beundrade Mangos fina, skodda framhovar. Sedan red vi bort till Kulla, och råkade vara ute i en timme och fyrtio minuter, så när vi kom hem var det mörk. Och jag hade glömt reflexerna hemma. Lite dålig planering där... :P

Mangon var i alla fall duktig större delen av tiden, även om han var lite "flaxig" och nervös på vägen dit. Hemvägen gick i alla fall kanon! Och så hittade jag äntligen den där lilla stigen jag har letat efter i några dagar, så till helgen ska vi rida en ny runda som jag har spanat in på Eniro.

Vad hände mer? Tja... Mango var jätteduktig och gick över vatten utan problem, och vi träffade på vår första älg borta vid Kulla. En älgko, som var hur fin som helst där hon stod och tittade på oss från andra sidan av en åker.

Kramar
Hanna och Mango

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar