tisdag 27 april 2010

10.04.27 - Mango


Typ: Konditionsträning
Tid: 80 min
Övning: Främst letade vi upp en ny väg, men även långa travsträckor och klättra i backar.
Mål/styfte med ridpasset: Hitta en ny, bra väg och jobba med konditionen.
Vad gick bra: Mango tyckte det var jätteroligt att leta väg, så han var väldigt glad och hade fin bjudning. Han var även mycket modigare än vanligt, och han har så gott som slutat frysa fast i marken.
Varför gick det bra: Jag tänkte på att ha mjuka händer och berömma honom mycket, vilket var grundläggande orsak till att det gick så bra. Sedan känns det även som om han litar mer på mig, tillföljd av att vi har varit ute och ridit så mycket nu och jag har hållt på med honom mycket i stallet.
Detta kan förbättras: Det enda är väll egentligen konditionen, annars var han jättefin! Fast lite mer trafiksäker hade ju inte skadat...
Hur jag ska förbättra det: Fortsätta konditionsträna och rida vid större vägar tills han vänjer sig.
Nästa ridpass: Dressyrpass i paddocken. Volter och åttor i skritt, trav och kanske lite galopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar