söndag 18 april 2010

10.04.18 - Mango


Typ: Konditionsträning
Tid: 75 minuter
Övning: Trav långdistans på travvägarna, sedan busa lite i skogen.
Mål/styfte med ridpasset: Förbättra konditionen samt försöka få honom att bli mer uppmärksam.
Vad gick bra: Körde hårt med honom, men han kändes fortfarande pigg och fräsch när vi kom hem, trots att jag aldrig i mitt liv har sett en svettigare häst! I skogen hade han även väldigt fin framåtbjudning.
Varför gick det bra: Det känns som om allt med honom går bättre desto mer man håller på med honom! Konditionen har vi jobbat en hel del på, och det är kul att det börjar ge resultat. Jag är inte helt säker, men det känns som om allt kan lossna den här säsongen...
Detta kan förbättras: Han ömmade väldigt mycket på grusvägarna, vilket gjorde honom ovillig att arbeta. Han drog även i mitt knä i ett träd.
Hur jag ska förbättra det: Skor fram också! Träna mer på att få honom att lyssna på skänklarna.
Nästa ridpass: Dressyr i paddocken. Gångartsväxlingar och träna honom på att lyssna till skänklarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar