fredag 9 april 2010

10.04.09 - Mango

Typ: Dressyr
Tid: 35 min
Övning: Vi skulle ridit dressyr rättare sagt. Red bort mot Klingers för att värma upp, men Mango var extremt ovillig att trava och det kändes som om han haltade. Så efter att ha lagt en smärre evighet på att reda ut att han inte gjorde det red jag bort till Charlottes paddock, men Mango var jättenervig och gnäggig, så han hetsade bara upp henne hästar. Så tillslut struntade vi i allt och gick hem. xD
Mål/styfte med ridpasset: Vi kom inte riktigt dit...
Vad gick bra: Sitsen! Även om vi inte red så länge så märktes det skillnad.
Varför gick det bra: För att jag tänkte på det och medvetet arbetade med det.
Detta kan förbättras: Få Mango att sluta ömma så vi kan rida på vägarna, i alla fall så länge skogen är dygnsur.
Hur jag ska förbättra det: Sko honom fram också.
Nästa ridpass: Får se hur trött jag är efter att ha skrivit högskoleprovet imorgon, men förhoppningsvis blir det lite dressyr i någon av paddockarna.

Mallen till träningsutvärderingen är lånat från den kanonbra bloggen Ryttarliv. Kolla in den vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar