söndag 25 april 2010

Söndag


Idag har det varit en intressant dag.

Det började med att jag ryktade hästarna, letar efter mankammen i botten på min rykthink, ser något som rör sig, inser att det är en mus, får vild panik och springer skrikande ut ur stallet. Och Mango står bara och stirrar efter mig. Får nog ta tag i den här musfobin snart, den börjar verkligen bli ett problem...

Red Ronja för första gången på evigheter. Det var livat, och grannbarnen fick lite gratis underhållning. De fick nämligen se på rodeo! Jösses, vilka bocksprång hon gjorde när jag fattade galopp! Det är krut i tanten fortfarande, no doubts.

Mango var kanonfin idag, om än lite seg. Vi red uppe i paddocken, och det var en annan häst där samtidigt. Och plötsligt började Mango gå i form, även om han fortfarande inte riktigt böjer på nacken ordentligt. Lite mycket fläsk skulle jag tro... Men oj vad segt det gick! Som att rida i klister...

Om ni undrar över den underliga uppdateringen så hållet jag på att flytta över lite inlägg från gamla bloggen hit, men snart ska det vara fixat!

Kramar
Hanna

1 kommentar:

  1. Sv; Taaack! :)

    - jo, filmen var häftigt gjord, men väldigt förvirrande....
    De fick ju klippa ihop den så mycket efter att Heath dog (rip), men det hade de gjort riktigt bra :)

    SvaraRadera