söndag 11 april 2010

10.04.11 - Mango


Typ: Dressyr och uteritt.

Tid: 65 min
Övning: Först ett varv runt Abben som uppvärmning, och sedan red vi lite dressyr i Tornstallets paddock. Mest skritt och trav på spåret och lite volter för att försöka mjuka upp honom.
Mål/styfte med ridpasset: Testa hur han gick i paddocken. Arbeta med dressyren för att få honom att gå bättre.
Vad gick bra: Sitsen var mycket bättre idag också, även om jag tappade den några gånger. Jättefin galopp runt Abben också. Bitvis hade han riktigt fin bjudning i paddocken, och kändes lite mjukare än han brukar.
Varför gick det bra: Sitsen berodde nog på att jag verkligen koncentrera mig på den. Det var bra att börja i skogen, då blev han pigg och glad. Att han kändes mjukare tror jag är tack vare dressyren vi kört ute på vägarna.
Detta kan förbättras: Händerna känns inte kanon. Dessutom måste vi jobba på konditionen!
Hur jag ska förbättra det: Försöka träna på att hålla dem bra. Konditionen genom långa travpass och intervaller.
Nästa ridpass: Konditionsträning på gamla Draredsvägen bort mot Kulla. Mycket trav, skritt förbi husen och kanske någon liten galopp också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar