fredag 16 april 2010

10.04.16 - Mango


Typ: Picknick-uteritt!

Tid: 90 minuter (inklusive fikapaus).
Mål/styfte med ridpasset: Låta honom få komma ut i skogen och jobba på framåtbjudningen.
Vad gick bra: Mango var jättepigg och glad idag, och väldigt rolig att rida. Allra helst ville han springa hela tiden. Han rymde en gång när vi bundit hästarna vid varsitt träd för att fika, men då var han så gullig och kom fram till oss! Ronja och Ella var med, så efter att vi varit i skogen kunde han till och med tänka sig att trava och galoppera borta vid Klingers.
Varför gick det bra: Att han var så glad tror jag berodde på att han fick komma ut i skogen, vilket han älskar. Det är viktigt att jag inte glömmer bort det. Det är också bra att han har fått mer havre nu. Att han kom bort till oss tror jag beror på att jag har hållit på med honom så mycket de senaste veckorna, han blir så sjukt gullig och kelig då!
Detta kan förbättras: Blir lite stark i munnen ibland. Jag behöver också träna honom på att hålla den gångart jag sagt.
Hur jag ska förbättra det: Bli försiktigare med mina händer, så jag inte sitter och drar i onödan. Lunga ner honom snabbt, och känna in när han är påväg att öka så jag kan lugna ner honom då.
Nästa ridpass: Travvägarna, långdistansträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar