fredag 30 april 2010

10.04.30 - Mango

Typ: Dressyrträning i paddocken
Tid: 45 minuter.
Övning: Volter, åttor, hörn och "travfattningar".
Mål/styfte med ridpasset: Få honom att arbeta ner mot form, gå ut ordentligt i hörnen och komma igång i traven snabbare.
Vad gick bra: Så snart han förstått vad jag ville gick han hur bra som helst! Traven förbättrades mot slutet, även om vi inte tragglade det stenhårt, och skritten förbättrades automatiskt, när han kom på att det var lättare om han höll ett högre tempo. Han gick även i form bitvis i både skritt och trav.
Varför gick det bra: För att vi har tränat en del på det de senaste dagarna, samt att jag berömde honom mycket. Det gjorde honom mer motiverad, och allt gick bättre då.
Detta kan förbättras: Formen och jag behöver även arbeta på att ha bättre kontroll på mig själv.
Hur jag ska förbättra det: Börja rida för tränare... Och fortsätta arbeta honom i paddocken.
Nästa ridpass: Rida ut en lång tur på en ny ridväg. Träna på konditionen. Kanske lite mer galopparbete än vanligt.

1 kommentar:

  1. Sv; Jadu! Kopiera en text: "Himalayasalt är en ren naturprodukt med ett unikt innehåll av olika mineraler och spårämnen.
    Himalayasalt är fritt från föroreningar från dagens hav och dessutom rikt på mineralämnen.
    Prova himalayasalt till din häst - utan tillsatser och helt obehandlat."

    Jaa mineraler och så!:) Mina hästar älskar den! :)

    Schabraket heter Scapa sports! Köpte det på ryttarstugan i vinter men de har inga kvar tyvärr, och de verkar vara lite svårt att få tag i Sverige, men de ska säljas på någon butik iaf, du får leta på google om du är intresserad! De finns nog säkert på horse show i globen och falsterbo!:)

    SvaraRadera