måndag 9 november 2009

6 november 2009 - Såhär mycket i efterhand

Gammal vinterbild...

Hi folks!
Har haft grymt mycket i helgen, och har inte hunnit uppdatera bloggen innan nu.

I fredags skyndade jag mig hem efter skolan innan jag skulle till Frida, för att hinna rida en sväng. Hade hoppats på lite dagsljus, men sån tur hade vi å icke... Istället blev det till att rida upp till paddocken, vilket var första gången vi gjorde ensamma i mörker.

Mango skötte sig jättebra, även om han tyckte att bilarnas strålkastare var ytterst läskiga på vägen upp. Men det är fullt förståligt. ;) I paddocken skötte han sig jättebra, men vi jobbade mest i skritt ändå, eftersom jag ville försöka hålla honom lugn. Han var verkligen hur duktig som helst. :D

Efter en halvtimme där uppe gick vi hemåt, och jag satt av för att leda honom längs vägen, då det kommer en extra läskig bil bakifrån. Mango slänger upp huvudet, och jag får en smäll på låret. Är dock inte säker på om det var en hov eller en stigbygel. Vem vet...?

Resten av vägen hem gick jättebra, och Mango skötte sig exemplariskt resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar