söndag 19 september 2010

Lördagsmys

Hej igen!

I torsdags och fredags blev det ingen ridning, eftersom jag var så himla förkyld och dessutom skulle springa Kretsloppet igår. Så Mango tangon fick vila.

Gårdagen började alltså med ett 5 km lopp, och jag fixade att springa hela vilket gjorde mig super, duper nöjd! Jag har varit skadad i ett och ett halvt år, så detta var verkligen en seger. Nästa år blir det milen. ;)

På eftermiddagen blev det en liten skrittur med Mango. Funderade på om vi skulle köra fredagens travintervaller istället, men kom fram till att vi nog behövde ta det lite lungt och bara mysa tillsammans utan en massa krav. Så det gjorde vi! Mango var pigg och glad och väldigt framåt, och jag fick tillfälle att jobba mer med min sits. Jag hittade balansen riktigt bra igår, och Mango gick igenom vatten utan problem. En riktig kanonritt alltså!

Om en stund så ska vi ut på en lite längre runda, så vi hörs ikväll!

1 kommentar: