söndag 10 oktober 2010

Vi lever fortfarande!

Sorry för dålig uppdatering på senaste tiden, men tyvärr har vi inte gjort så mycket. Jag har haft så galet mycket i skolan, och inte riktigt hunnit med ridningen. Mango och Ronja har istället haft det viktiga arbetet att beta av de sista sommarhagarna. ;)

Men nu börjar vi komma igång igen! Igår lånade några tjejer Mango, ev. ska de rida honom någon gång ibland, vi får väll se hur det blir med det. Vi var i alla fall ute och skrittade en runda imorse, och lillkillen var helt slut efter gårdagen. Mangon, som alltid glatt galopperar upp för alla backar, stannade nu i dem och flåsade, i skritten. Stackars liten. Men nu får han i alla fall vila mycket den här veckan, hinner bara rida på torsdag, och kanske, kanske på söndag...

Annars var han jätteduktig när vi red. Tog en runda runt Klingers och Abben, på ungefär fyrtio minuter. Han var inte riktigt lika mesig som vanligt när det kom till att gå igenom lera, så det var ett stort framsteg.

I eftermiddags var jag på Hästmässan och såg bl.a. på Tobbe Larrson, men det berättar jag mer om imorgon! :)

1 kommentar:

  1. sv: När vi klättrar så har jag en speciell klätterrunda som jag rider, då är det en brant backe ner, så rider man på en stig en stund, sen brant backe upp, brant ner, stig en stund och sen brant backe upp och sen ner, stig = hemma haha! Så det blir lite pauser ibland mellan klättringen :) Har jag tråkigt tar jag rundan igen fast utan stigarna så det blir mer intensiv klättring.

    Oftast låter jag hästarna gå i friform i de brantaste backarna, det enda kravet jag har är att de ska ha sänkt nacke så ryggen blir höjd. Men de väljer att ta den formen själv :) Är det lite halvbranta backar kan jag arbeta dom i form.

    SvaraRadera