lördag 31 oktober 2009

Planering och fundering

Håhåjaja. Då sitter man här igen och sliter sig i håret och funderar över hur jag ska hitta mer tid för hästen.

Hoppa av teatergruppen på måndagar? Rida i mörkret på onsdagar? Kanske i paddocken, där finns det ju lampor? Hem och vända på tisdagar för att hinna rida? Och just nu jobbar jag ju dessutom...

Så ärligt talat planerar jag väll mest för våren. Just nu ser det i alla fall ut såhär. Eller borde se ut såhär. Men jag har slarvat länge. Men jag VILL verkligen komma igång med Mangon igen!

Måndag: Teatern & jobbar. Kommer hem vid halv tio och tar in hästarna då...
Tisdag: Tisdagsgruppen i kyrkan. Fast slutar skolan tidigt och skulle hinna hem och rida emellan. Men det blir flängit. Och just nu jobbar jag ju då.
Onsdag: Slutar skolan klockan fem, och då är det ju redan mörkt. Men man kanske skulle försöka sig på lite ridning i paddocken? För där finns det ju lampor! :D Fast jag har aldrig testat att rida i mörker förut...
Torsdag: Balett till sju, är hemma vid åtta kanske. Känns rätt sent att rida då... Fast å andra sidan är det ju ändå jag som tar in hästarna på torsdagar. Kanske lugnare skritturer någon gång ibland?
Fredag: Slutar tidigt, hinner hem och rida! :D
Lördag: Målet är att börja med riktiga hästlördagar, men ibland är det ju ganska mycket annat inplannerat då... ;)
Söndagar: Då ska här också försöka ridas ordentligt!

Men kanske såhär till våren? Då blir det ju dessutom ljusare och ljusare också...

Måndag: Skritt- och travtur. 1-1,5 h
Tisdag: Jogga. Trava lugnt och långt.
Onsdag: Varannan vecka rida för tränare, varannan rida själv i paddocken.
Torsdag: Vila/lugn skrittur.
Fredag: Det som behöver tränas på! :)
Lördag: Lång tur! :D 1,5-2 h. Bra vägar i skogen med mycket trav och galopp.
Söndag: Paddocken/leta nya vägar i skogen.

Självklart med ett ganska flexibelt schema. Har han träningsvärk någon dag ska han ju få ta det lugnt och slippa hårdträning. :)

Kommer detta kunna funka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar