fredag 30 oktober 2009

30 oktober 2009


Idag gav vi oss ut på ännu en ridtur. Tanken var att vi skulle hitta nya ridvägar, så vi började med att följa en rådsjursstig över ett kalhygge. Den var helt okej faktiskt, men eftersom jag var nervös för att det skulle komma blötmark någonstanns utan att det synes satt jag av och gick före Mango. Mysig liten stig som vi definitivt får ta igen. :)

Sedan började vi rida i lite traktorspår, och precis som förut hoppade jag av och ledde ganska långa bitar. Mango ville inte riktigt gå i leriga traktorspår och blev ganska orolig efter ett tag. Efter ännu en bit kom vi inte längre, utan var tvugna att vända, och då blev det hysterisk fjording! xD

Lilla hästen frustade som en galning och försökte sticka, trots att jag ledde honom, och när jag sedan satt upp och tänkte skritta hem blev det en hel del vansinnes-galopp-försök och bockningar. Allt för havren. ;) Vi kom i alla fall tillbaka till den stora skogsstigen helskinnade,och tog ett varv runt Abben för att slippa gå ner vid ett hus som håller på att byggas om.

Mango var trött och snubblig, men skärpte till sig ganska bra i alla fall och lugnade ner sig mot slutet. Bortsett från ett möte med en ridande granne kom vi hem relativt lugnt och säkert, och Mangon fick sin efterlängtade havre. Ronja fick också sin havre, spetsad med lite fina preparat, och åt upp nästan allt direkt. Duktig flicka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar